• DSC_2538.jpg
    http://www.obsdebundeling.nl/images/ju_cached_images/DSC_2538_fdca390d911cdf1991971d7215632561_90x50.resized.jpg
  • www.obsdebundeling.nl_001.jpg
    http://www.obsdebundeling.nl/images/ju_cached_images/www.obsdebundeling.nl_001_bc8bac42565fc345c380326a1bb63c3b_90x50.resized.jpg
  • www.obsdebundeling.nl_002.jpg
    http://www.obsdebundeling.nl/images/ju_cached_images/www.obsdebundeling.nl_002_658023732c1043b9ffeb15d231241d5d_90x50.resized.jpg
  • www.obsdebundeling.nl_003.jpg
    http://www.obsdebundeling.nl/images/ju_cached_images/www.obsdebundeling.nl_003_1afb4780ee98fc579100205b06ed45aa_90x50.resized.jpg
  • www.obsdebundeling.nl_004.jpg
    http://www.obsdebundeling.nl/images/ju_cached_images/www.obsdebundeling.nl_004_dd5e502efac4b90d71184017c96def95_90x50.resized.jpg
  • www.obsdebundeling.nl_005.jpg
    http://www.obsdebundeling.nl/images/ju_cached_images/www.obsdebundeling.nl_005_93863f2297d422cd17a9fcd3f2762f21_90x50.resized.jpg
  • www.obsdebundeling.nl_006.jpg
    http://www.obsdebundeling.nl/images/ju_cached_images/www.obsdebundeling.nl_006_7f575fee2054a73f739f3c9f95c23bf9_90x50.resized.jpg
  • www.obsdebundeling.nl_007.jpg
    http://www.obsdebundeling.nl/images/ju_cached_images/www.obsdebundeling.nl_007_50de0919c133d3dcc9a3ec86bad6d017_90x50.resized.jpg
  • www.obsdebundeling.nl_008.jpg
    http://www.obsdebundeling.nl/images/ju_cached_images/www.obsdebundeling.nl_008_0be635442bb91b6d84e81edc0c725635_90x50.resized.jpg
  • www.obsdebundeling.nl_009.jpg
    http://www.obsdebundeling.nl/images/ju_cached_images/www.obsdebundeling.nl_009_310be41bf823356eeff1ab5909a85fcf_90x50.resized.jpg
  • www.obsdebundeling.nl_010.jpg
    http://www.obsdebundeling.nl/images/ju_cached_images/www.obsdebundeling.nl_010_1ec72eb19236233de84629aa498a44b2_90x50.resized.jpg
Grotere letters

Leerdoelen
Onze leerlingen werken vanuit doelen. Ze weten wat ze gaan leren en kunnen aantonen dat ze de gestelde doelen gerealiseerd hebben. Alle kinderen werken met een planning waarop week- en periode taken staan. Ze krijgen de kans om via extra opdrachten te werken aan datgene wat ze nog moeilijk vinden of wat ze juist verder willen ontwikkelen. En fouten maken mag, want daar leer je van. Bedenk maar eens hoe we allemaal hebben leren lopen. Juist, door te vallen en te oefenen. 

Voor ieder kind een passend en uitdagend leerprogramma
Wat heeft een kind nodig om een taak uit te voeren en de ontwikkeling door te maken die we verwachten? Elk kind is uniek. Elk kind heeft iets nodig, maar wat dat is, verschilt per kind. We nemen daarom de tijd voor het vaststellen van de onderwijsbehoefte en maken een passend programma. Daarnaast bekijken de leerkrachten en het Zorg Team per leerling wat er nodig is. Of het nu gaat om hoogbegaafdheid of extra auditieve of materiële ondersteuning: alle leerlingen krijgen begeleiding op maat. De leerkrachten overleggen daarbij met onze interne begeleider, Afina Vanderschuren, met andere leerkrachten en natuurlijk ook met de ouders.

Leren aangeven wat je nodig hebt
Zelfstandigheid, ook een Dalton kernwaarde, is een groot goed. Op De Bundeling leren kinderen zelfstandig, actief en doelgericht werken aan opdrachten of taken. Ze leren bovendien aangeven wat ze eventueel nodig hebben om een opdracht of taak goed te voltooien. Deze manier van werken stimuleert het probleemoplossend denken van leerlingen. Om later als volwassene goed te kunnen functioneren, moet een kind leren beoordelen welke beslissingen hij moet nemen en wat de gevolgen daarvan zijn. De keuzevrijheid leert kinderen zelfstandig beslissingen te nemen die voor hem effectief en verantwoord zijn. Het spreekt voor zich dat reflectie hierbij een belangrijke rol speelt.
 

Vragen over het leerprogramma van je kind?

Heb je vragen of denk je dat hij of zij extra begeleiding of uitdaging nodig heeft? Bespreek het met de leerkracht!

* Sommige teksten rondom de kernwaarden zijn afkomstig van de Nederlandse Dalton Vereniging

Zoek op de website

obs de bundeling op facebook